Датчик давления турбины к какому шлангу подключать?
  1. #1
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию Датчик давления турбины к какому шлангу подключать?

    Начитавшись здесь про установки датчиков давления турбины и масла обнаружил, что все они говорят о подключени к одному и тому же или похожему двигателю. Когда залез к себе посмотреть то не нашел ничего похожего. Кто нибудь знает к чему его надо подключять в дизельном двигателе AHU и если можно с картинкой?

  2. #2
    Touareg
    Регистрация
    14.07.2005
    Адрес
    Россия, Москва, СЗАО
    Возраст
    46
    Сообщений
    2,737
    Спасибо +
    Получено: 0
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    lognode
    Конкретно по твоему двигателю не подскажу,но думаю,что принцып тот же.В разрыв какого нибудь шланга идущего от впускного коллектора.
    Ну думаю кто нибудь из дизелистов подтянется,подскажет.

  3. #3
    Всем Перцам - Перец Клуба!
    Регистрация
    06.10.2004
    Адрес
    Россия, Москва, ЮЗАО
    Сообщений
    9,908
    Спасибо +
    Получено: 3
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    lognode

    фото двигателя давай.

  4. #4
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    КОМРАД

    На работе с собой фотика нет - вечером подкину

  5. #5
    Всем Перцам - Перец Клуба!
    Регистрация
    06.10.2004
    Адрес
    Россия, Москва, ЮЗАО
    Сообщений
    9,908
    Спасибо +
    Получено: 3
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    lognode

    Впускной коллектор с разных сторон фоткай.

  6. #6
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Вот что пока удалось выудить из Эльзы:

    Charge air system with turbocharger
    Removing and installing turbocharger with attachments


    [pic]977[/pic]

    Engine code AHU

    1. Exhaust manifold
    2. 35 Nm
    3. Intake manifold
    4. From charge air cooler
    5. Gasket
    6. 25 Nm
    7. Gasket
    8. Washer
    9. 25 Nm
    10. Heat shield
    11. To crankcase breather
    12. From air cleaner
    13. Hose
    ◆ To charge pressure control solenoid valve (N75)
    14. Banjo bolt, 15 Nm
    15. Seal
    16. 30 Nm
    17. Oil return pipe
    ◆ To cylinder block
    18. Banjo bolt, 30 Nm
    19. Gasket
    20. Hose
    ◆ To charge pressure control solenoid valve (N75)
    21. 10 Nm
    22. Pressure unit
    ◆ For charge pressure regulating valve
    23. Circlip
    24. Turbocharger
    25. Gasket
    26. Front exhaust pipe
    27. Connection, 30 Nm
    28. Bolt
    29. Oil supply pipe
    ◆ From oil filter bracket

    Removing and installing parts of charge air cooling system

    [pic]971[/pic]

    Engine codes
    AFN 09.97 >, AHH, AHU 09.97 >, AVG

    1. Charge air cooler
    2. Connecting pipe
    ◆ Charge air cooler/intake manifold
    3. Connecting pipe
    ◆ Charge air cooler/intake manifold
    4. To intake manifold
    5. Intake manifold pressure sender (G71) with intake manifold temperature sender (G72)
    6. Exhaust gas recirculation valve (N18)

    Hose connection diagram for charge pressure control, engine code AHU >08.97

    [pic]978[/pic]

    1. Connecting pipe
    ◆ Charge air cooler/intake manifold
    2. Diesel direct injection system control unit (J248)
    ◆ With sender for intake manifold pressure (G71)
    3. Charge pressure regulating valve
    4. Pressure pipe
    ◆ Exhaust turbocharger/charge pressure control solenoid vale
    5. Solenoid valve for charge pressure control (N75)

    Hose connection diagram for charge pressure control, engine code AHU 09.97 >

    [pic]973[/pic]

    The intake manifold pressure sender (G71) is combined with the intake manifold temperature sender (G72) on the pipe from the charge air cooler to intake pipe.

    1 - Charge pressure control solenoid valve (N75)
    2 - Air pipe from air cleaner
    3 - Exhaust turbocharger with connector for charge pressure control
    4 - Pressure unit for charge pressure regulating valve


    Checking pressure unit for charge pressure regulating valve

    [pic]974[/pic]
    [pic]975[/pic]

    Only engine code AHU

    Check conditions

    ● Engine oil temperature min. 80 °C
    Test sequence

    Pull off charge pressure control solenoid valve (N75) -1- connector -2-.

    Start engine and raise to maximum speed briefly by operating throttle. The operating rod -2- for charge pressure regulating valve must
    move.
    If the operating rod does not move:

    Check charge pressure regulating valve lever -1- for ease of movement. When corroded together, renew turbocharger.
    If the operating rod does not move, even though the lever is free to move:

    Renew pressure unit for charge pressure regulating valve -3-.


    Checking turbocharger

    [pic]974[/pic]
    [pic]976[/pic]


    Special tools, testers, measuring instruments and auxiliary items required

    ◆ Fault reader V.A.G 1551 or vehicle system tester V.A.G 1552 with cable V.A.G 1551/3
    ◆ → V.A.G 1397 A Turbocharger tester
    Check conditions

    ● No fault stored in fault memory
    => Repair group 01; Self-diagnosis; Interrogating fault memory

    ● Carry out final control diagnosis
    => Repair group 01; Self-diagnosis; final control diagnosis

    ● No leaks on intake and exhaust systems.
    ● Control pipe to charge pressure regulating valve is not blocked, loose or leaking.
    ● No faults in engine and fuel injection system, e.g. commencement of injection, injectors and compression pressure.
    ● Engine oil temperature min. 80 °C
    Test sequence

    Observe following if test and measuring instruments are required during a test drive:

    ◆ Test and measuring instruments must be secured to rear seat and operated by a 2nd person from this location.

    If test and measuring instruments are operated from front passenger's seat and the vehicle is involved in an accident, there is a possibility that the person sitting in this seat may receive serious injuries when the airbag is triggered.
    The charge pressure is measured under full load, whilst driving or on a rolling road. Test duration per measurement max. 10 seconds.
    Pull off charge pressure control solenoid valve (N75) -1- connectors -2-.

    Pull off connecting hose running between intake manifold and diesel direct injection system control unit (J248) and using T-piece connect in turbocharger tester V.A.G 1397 A.
    Select measuring range ll.
    Notes:

    ◆ To operate turbocharger tester see operating instructions.
    ◆ The hoses must be connected so that there is no possibility of leaks.
    ◆ Ensure that the pressure hose is not trapped between the bonnet and the body.
    Measure charge pressure at full throttle:
    On a rolling road:
    In 3rd gear or selector lever position 2 at
    3500...4000 rpm.
    Whilst driving:
    In 2nd gear or selector lever position 1
    at full throttle acceleration whilst observing
    rev counter.
    Note:

    The brake pedal must not be operated whilst taking measurements. The control unit thus reduces the fuel quantity which leads to incorrect measurements.

    Press the memory button "M" on turbocharger tester at 3500...4000 rpm and read off values.
    Specification: (Relative pressure)
    0.50...0.65 bar
    If the charge pressure is not attained:

    Check pressure unit for charge pressure regulating valve as well as the operating rod and renew if necessary =>Page 21-22.
    Repeat Turbocharger check.
    If the charge pressure has still not been attained:

    Replace turbocharger.
    If the charge pressure is exceeded:

    Test charge pressure control solenoid valve (N75). (Through-flow in hose from turbocharger via valve to pressure unit when connector is pulled off).
    Check pressure unit for charge pressure regulating valve is securely mounted on turbocharger.
    Check pressure unit for charge pressure regulating valve as well as the operating rod and renew if necessary =>Page 21-22.
    Check shaft mounting for charge pressure regulating valve in turbocharger for ease of movement.
    When corroded together, renew turbocharger.
    If the measured charge pressure is OK., repeat charge pressure measurement with charge pressure control active =>Page 21-33.

  7. #7
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Вот фотки

    [pic]988[/pic] [pic]992[/pic] [pic]993[/pic]
    [pic]994[/pic] [pic]995[/pic] [pic]996[/pic]
    [pic]997[/pic] [pic]998[/pic] [pic]999[/pic]
    [pic]1000[/pic] [pic]1001[/pic] [pic]1002[/pic]
    [pic]1003[/pic]

  8. #8
    Phaeton
    Регистрация
    01.06.2005
    Адрес
    Россия, Москва, ЮВАО
    Возраст
    39
    Сообщений
    3,799
    Спасибо +
    Получено: 11
    Отправлено: 2

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Реально - вот я смотрюб - у тебя похоже на AHH дрыгатель, а не AHU.

    Ты спроси у Vasilich, у него внешщне такой же двигатель как у тебя.


    Что по топику. У тебя по задней стенке двигла идет жесткая пластиковая труба широкая - впускной тракт. Найди там у себя трубку, уходящую в ЭБУ. В эту воздушную магистраль тебе инадо врубаться.

    Или если охота - просто просверли дыру в этой трубе и вверни штуцер. И к нему уже манометр. Эффект будет тот же. В общем, дерзай
    Diagnosis: Land Rover головного мозга, отягощенный трёхлучевой болезнью

  9. #9
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Spaze

    По всем докам двигатель AHU. По Эльза тоже все как AHU пробивается. А чем AHU от AHH отличается? За совет спасибо, завтра попробую найти эту самую трубку.

  10. #10
    Lupo
    Регистрация
    22.11.2005
    Адрес
    Россия, Калуга
    Возраст
    46
    Сообщений
    239
    Спасибо +
    Получено: 0
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    у меня AHU внешний вид с фотками совпадает

  11. #11
    Phaeton
    Регистрация
    01.06.2005
    Адрес
    Россия, Москва, ЮВАО
    Возраст
    39
    Сообщений
    3,799
    Спасибо +
    Получено: 11
    Отправлено: 2

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Хм.

    Vasilich, проясни ситуацию плиз

    В общем, я думал, что AHU отличается от AHH тем, что у последнего управляемая турбина.

    внешний вид турбин очень здорово отличается. вот собсно и все....
    Diagnosis: Land Rover головного мозга, отягощенный трёхлучевой болезнью

  12. #12
    Passat
    Регистрация
    26.05.2006
    Адрес
    Великобритания
    Возраст
    53
    Сообщений
    1,152
    Спасибо +
    Получено: 2
    Отправлено: 0

    0 Вы не можете благодарить!

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Spaze
    Найди там у себя трубку, уходящую в ЭБУ. В эту воздушную магистраль тебе инадо врубаться.
    Я вот чего подумал: если эта магистраль идет к ЭБУ может тогда в самой коробке ЭБУ и подключится?


Похожие темы

  1. Продам датчик давления турбины
    от Jimo в разделе Куплю-Продам Запчасти
    Ответов: 110
    Последнее сообщение: 14.07.2013, 23:34
  2. Ответов: 55
    Последнее сообщение: 26.12.2006, 20:46
  3. Ответов: 10
    Последнее сообщение: 17.10.2006, 15:04
  4. Ответов: 13
    Последнее сообщение: 03.07.2006, 21:04
  5. Поставил датчик давления турбины))
    от I7yJI9I в разделе Архив 2006г.
    Ответов: 22
    Последнее сообщение: 22.06.2006, 10:15

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •