0
-
21.06.2006, 11:32 #1
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
Датчик давления турбины к какому шлангу подключать?
Начитавшись здесь про установки датчиков давления турбины и масла обнаружил, что все они говорят о подключени к одному и тому же или похожему двигателю. Когда залез к себе посмотреть то не нашел ничего похожего. Кто нибудь знает к чему его надо подключять в дизельном двигателе AHU и если можно с картинкой?
-
21.06.2006, 11:38 #2
- Регистрация
- 14.07.2005
- Адрес
- Россия, Москва, СЗАО
- Возраст
- 53
- Сообщений
- 2,737
Спасибо: Получено: 0
Отправлено: 0
0lognode
Конкретно по твоему двигателю не подскажу,но думаю,что принцып тот же.В разрыв какого нибудь шланга идущего от впускного коллектора.
Ну думаю кто нибудь из дизелистов подтянется,подскажет.
-
21.06.2006, 11:38 #3
- Регистрация
- 06.10.2004
- Адрес
- Россия, Москва, ЮЗАО
- Сообщений
- 9,907
Спасибо: Получено: 12
Отправлено: 0
0lognode
фото двигателя давай.
-
21.06.2006, 11:46 #4
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
0КОМРАД
На работе с собой фотика нет - вечером подкину
-
21.06.2006, 11:51 #5
- Регистрация
- 06.10.2004
- Адрес
- Россия, Москва, ЮЗАО
- Сообщений
- 9,907
Спасибо: Получено: 12
Отправлено: 0
0lognode
Впускной коллектор с разных сторон фоткай.
-
21.06.2006, 12:52 #6
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
0Вот что пока удалось выудить из Эльзы:
Charge air system with turbocharger
Removing and installing turbocharger with attachments
[pic]977[/pic]
Engine code AHU
1. Exhaust manifold
2. 35 Nm
3. Intake manifold
4. From charge air cooler
5. Gasket
6. 25 Nm
7. Gasket
8. Washer
9. 25 Nm
10. Heat shield
11. To crankcase breather
12. From air cleaner
13. Hose
◆ To charge pressure control solenoid valve (N75)
14. Banjo bolt, 15 Nm
15. Seal
16. 30 Nm
17. Oil return pipe
◆ To cylinder block
18. Banjo bolt, 30 Nm
19. Gasket
20. Hose
◆ To charge pressure control solenoid valve (N75)
21. 10 Nm
22. Pressure unit
◆ For charge pressure regulating valve
23. Circlip
24. Turbocharger
25. Gasket
26. Front exhaust pipe
27. Connection, 30 Nm
28. Bolt
29. Oil supply pipe
◆ From oil filter bracket
Removing and installing parts of charge air cooling system
[pic]971[/pic]
Engine codes
AFN 09.97 >, AHH, AHU 09.97 >, AVG
1. Charge air cooler
2. Connecting pipe
◆ Charge air cooler/intake manifold
3. Connecting pipe
◆ Charge air cooler/intake manifold
4. To intake manifold
5. Intake manifold pressure sender (G71) with intake manifold temperature sender (G72)
6. Exhaust gas recirculation valve (N18)
Hose connection diagram for charge pressure control, engine code AHU >08.97
[pic]978[/pic]
1. Connecting pipe
◆ Charge air cooler/intake manifold
2. Diesel direct injection system control unit (J248)
◆ With sender for intake manifold pressure (G71)
3. Charge pressure regulating valve
4. Pressure pipe
◆ Exhaust turbocharger/charge pressure control solenoid vale
5. Solenoid valve for charge pressure control (N75)
Hose connection diagram for charge pressure control, engine code AHU 09.97 >
[pic]973[/pic]
The intake manifold pressure sender (G71) is combined with the intake manifold temperature sender (G72) on the pipe from the charge air cooler to intake pipe.
1 - Charge pressure control solenoid valve (N75)
2 - Air pipe from air cleaner
3 - Exhaust turbocharger with connector for charge pressure control
4 - Pressure unit for charge pressure regulating valve
Checking pressure unit for charge pressure regulating valve
[pic]974[/pic]
[pic]975[/pic]
Only engine code AHU
Check conditions
● Engine oil temperature min. 80 °C
Test sequence
Pull off charge pressure control solenoid valve (N75) -1- connector -2-.
Start engine and raise to maximum speed briefly by operating throttle. The operating rod -2- for charge pressure regulating valve must
move.
If the operating rod does not move:
Check charge pressure regulating valve lever -1- for ease of movement. When corroded together, renew turbocharger.
If the operating rod does not move, even though the lever is free to move:
Renew pressure unit for charge pressure regulating valve -3-.
Checking turbocharger
[pic]974[/pic]
[pic]976[/pic]
Special tools, testers, measuring instruments and auxiliary items required
◆ Fault reader V.A.G 1551 or vehicle system tester V.A.G 1552 with cable V.A.G 1551/3
◆ → V.A.G 1397 A Turbocharger tester
Check conditions
● No fault stored in fault memory
=> Repair group 01; Self-diagnosis; Interrogating fault memory
● Carry out final control diagnosis
=> Repair group 01; Self-diagnosis; final control diagnosis
● No leaks on intake and exhaust systems.
● Control pipe to charge pressure regulating valve is not blocked, loose or leaking.
● No faults in engine and fuel injection system, e.g. commencement of injection, injectors and compression pressure.
● Engine oil temperature min. 80 °C
Test sequence
Observe following if test and measuring instruments are required during a test drive:
◆ Test and measuring instruments must be secured to rear seat and operated by a 2nd person from this location.
If test and measuring instruments are operated from front passenger's seat and the vehicle is involved in an accident, there is a possibility that the person sitting in this seat may receive serious injuries when the airbag is triggered.
The charge pressure is measured under full load, whilst driving or on a rolling road. Test duration per measurement max. 10 seconds.
Pull off charge pressure control solenoid valve (N75) -1- connectors -2-.
Pull off connecting hose running between intake manifold and diesel direct injection system control unit (J248) and using T-piece connect in turbocharger tester V.A.G 1397 A.
Select measuring range ll.
Notes:
◆ To operate turbocharger tester see operating instructions.
◆ The hoses must be connected so that there is no possibility of leaks.
◆ Ensure that the pressure hose is not trapped between the bonnet and the body.
Measure charge pressure at full throttle:
On a rolling road:
In 3rd gear or selector lever position 2 at
3500...4000 rpm.
Whilst driving:
In 2nd gear or selector lever position 1
at full throttle acceleration whilst observing
rev counter.
Note:
The brake pedal must not be operated whilst taking measurements. The control unit thus reduces the fuel quantity which leads to incorrect measurements.
Press the memory button "M" on turbocharger tester at 3500...4000 rpm and read off values.
Specification: (Relative pressure)
0.50...0.65 bar
If the charge pressure is not attained:
Check pressure unit for charge pressure regulating valve as well as the operating rod and renew if necessary =>Page 21-22.
Repeat Turbocharger check.
If the charge pressure has still not been attained:
Replace turbocharger.
If the charge pressure is exceeded:
Test charge pressure control solenoid valve (N75). (Through-flow in hose from turbocharger via valve to pressure unit when connector is pulled off).
Check pressure unit for charge pressure regulating valve is securely mounted on turbocharger.
Check pressure unit for charge pressure regulating valve as well as the operating rod and renew if necessary =>Page 21-22.
Check shaft mounting for charge pressure regulating valve in turbocharger for ease of movement.
When corroded together, renew turbocharger.
If the measured charge pressure is OK., repeat charge pressure measurement with charge pressure control active =>Page 21-33.
-
22.06.2006, 00:08 #7
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
0Вот фотки
[pic]988[/pic] [pic]992[/pic] [pic]993[/pic]
[pic]994[/pic] [pic]995[/pic] [pic]996[/pic]
[pic]997[/pic] [pic]998[/pic] [pic]999[/pic]
[pic]1000[/pic] [pic]1001[/pic] [pic]1002[/pic]
[pic]1003[/pic]
-
22.06.2006, 00:51 #8
- Регистрация
- 01.06.2005
- Адрес
- Россия, Москва, ЮВАО
- Возраст
- 45
- Сообщений
- 3,796
Спасибо: Получено: 11
Отправлено: 2
0Реально - вот я смотрюб - у тебя похоже на AHH дрыгатель, а не AHU.
Ты спроси у Vasilich, у него внешщне такой же двигатель как у тебя.
Что по топику. У тебя по задней стенке двигла идет жесткая пластиковая труба широкая - впускной тракт. Найди там у себя трубку, уходящую в ЭБУ. В эту воздушную магистраль тебе инадо врубаться.
Или если охота - просто просверли дыру в этой трубе и вверни штуцер. И к нему уже манометр. Эффект будет тот же. В общем, дерзайDiagnosis: Land Rover головного мозга, отягощенный трёхлучевой болезнью
-
22.06.2006, 01:43 #9
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
0Spaze
По всем докам двигатель AHU. По Эльза тоже все как AHU пробивается. А чем AHU от AHH отличается? За совет спасибо, завтра попробую найти эту самую трубку.
-
22.06.2006, 08:49 #10
- Регистрация
- 22.11.2005
- Адрес
- Россия, Калуга
- Возраст
- 52
- Сообщений
- 239
Спасибо: Получено: 0
Отправлено: 0
0у меня AHU внешний вид с фотками совпадает
-
22.06.2006, 09:47 #11
- Регистрация
- 01.06.2005
- Адрес
- Россия, Москва, ЮВАО
- Возраст
- 45
- Сообщений
- 3,796
Спасибо: Получено: 11
Отправлено: 2
0Хм.
Vasilich, проясни ситуацию плиз
В общем, я думал, что AHU отличается от AHH тем, что у последнего управляемая турбина.
внешний вид турбин очень здорово отличается. вот собсно и все....Diagnosis: Land Rover головного мозга, отягощенный трёхлучевой болезнью
-
22.06.2006, 11:20 #12
- Регистрация
- 26.05.2006
- Адрес
- Великобритания
- Возраст
- 59
- Сообщений
- 1,152
Спасибо: Получено: 2
Отправлено: 0
0Сообщение от Spaze
Похожие темы
-
Продам датчик давления турбины
от Jimo в разделе Куплю-Продам ЗапчастиОтветов: 110Последнее сообщение: 14.07.2013, 23:34 -
Куда подсоединить датчик давления турбины?
от Vlad_ke в разделе Архив 2006г.Ответов: 55Последнее сообщение: 26.12.2006, 20:46 -
Трубка турбины и датчик давления масла. СРОЧНО!
от BONIFAZI в разделе Архив 2006г.Ответов: 10Последнее сообщение: 17.10.2006, 15:04 -
дизелистам -- как подключить датчик давления турбины?
от Mad_Maxx в разделе Архив 2006г.Ответов: 13Последнее сообщение: 03.07.2006, 21:04 -
Поставил датчик давления турбины))
от I7yJI9I в разделе Архив 2006г.Ответов: 22Последнее сообщение: 22.06.2006, 10:15