0

Спасибо: |
Получено: 38 Отправлено: 0 |
Читаем:Вить, поправлю - датчик срабатывает именно на 1.6 и ниже...
1.2 - 1.6 - это допуск на погрешность датчика‒ → Remove oil pressure switch (F1) and screw into tester.
‒ Screw tester into the oil filter bracket in place of the oil pressure switch.
‒ Connect brown wire of tester to earth (-).
‒ Connect diode test lamp V.A.G 1527 B using auxiliary cables from V.A.G 1594 A to battery positive (+) and oil pressure switch.
LED must not light up.
‒ If the LED lights up, renew 1.4 bar oil pressure switch (F1) .
If the LED does not light up:
‒ Start engine and run at idling speed: At
1.2...1.6 bar the
LED must light up, otherwise replace oil pressure switch.
Oil pressure at idling: min. 2 bar
‒ Increase engine speed further.
At 2000 rpm and an oil temperature of 80 °C, the oil pressure should be between 3.0 ... 4.5 bar.
If the specifications are not obtained:
‒ Rectify mechanical damage, e.g. bearing damage.
‒ Replace oil filter bracket with pressure relief valve => Page 17-4, item 10 or replace oil pump.
At higher engine speeds the oil pressure must not exceed 7.0 bar
P.S. Одна голова хорошо - а чем больше, тем лучше - ты запомнил верхнюю границу, я нижнюю - вместе - всё ОК!![]()
Спасибо: |
Получено: 131 Отправлено: 96 |
Сообщение от Viktor M
Одна голова хорошо - а чем больше, тем лучше - ты запомнил верхнюю границу, я нижнюю - вместе - всё ОК!![]()
![]()
Volvo XC90 D5
Спасибо: |
Получено: 0 Отправлено: 6 |
в тему
мож кому пригодится
очень большой FAQ по маслам и этой теме
http://www.autoua.net/auto_f/showflat.p ... t=all&vc=1